Followers

Monday, January 3, 2011

pakcik kan dah tua. iskisk..

just nak story pasal sorg pakcik ni.
aku keja cambese 3jan hari tu, kena jage wedding. kat sky launge. level 26. grandparagon hotel.
* eh xnak detail lagi lak maklumat ko bg kan jenab.. 


its a chinese wedding. simple reception but stil grand! tiba2 terasa nak kawen lak. hoho.
semua guess malam tu adalah chinnese and few are indians. only got 1 malay guess.
yang bernama *pakcik tua xsedar diri* well biasa lah wedding chnese, ade la beer, wine n blabla.
tp aku xserve la benda2 tu coz tu keje dak2 sky lounge. dak2 banquet cam aku juz serve mkanan n wat clearing.

ha bebalik cite pakcik tua ni. aku sedih dan kesian tgk dy. kenapa? sebab dah la ko tu tua dah, tapi belagak cam org muda. time penyanyi wat show atas pentas, si pakcik tua ni dengan tingtong nye, dtg depan stage n joget tekinja2 kat ctu. mgkin tu xde msalah, lantak ko la nk joget ke pe an. tapi yg xleh blah nye, dy dok tekinja2 menari smbil pegang gelas beer kt tangan. dah cool habis la tu konon ny.. dah tu dy sorg jek dgn awek cina dy dok menari2 depan tu. ape dy igt org laen akan ikot join dy la?
hahhaha memang tak lah pakcik oii !!!

dah la ko menari macam poco2 tak siap an. eh tarian anjing laot pun ade? torrrbaekk ! org laen suma tgk cam pelik jek an. agak2 dorg pkir tak mcam aku pkir bile tgk pakcik tu? 
** dah la tua kerepot, melayu, islam, minum beer. dok nari smbil pelok2 awek cina dy tu yg mcam ahso jual sayo. muka pun kompem2 la TAK hensem apatah lagi kacak. org g diner wedding pkai la dress yg ssuai, ko plak pkai sport shoes n bju nta ape2. 
bhahhahahaah hooiii memang xstyla la pakcik !!!

pastu enak2 jek panggil aku, mntak serve beer tu, beer ni, nk tuka wine la ape la.. adehhh pakcik xsegan ke dgn saye ni? dah tu bile dh mabok, mula la bebual merepek2 dengan saye. pakcik2, rase nak sekeh jek pale pakcik tauu !!

ha lagi 1, bole plak pakcik com molot gepren ahso pakcik tu depan kami. kami maluuu tauuuu.... tutup mate suma. 18SX nih! kami yg muda2 bgetah ni pun com molot belakang2 jek. ha kantoii !! sape com2 tu?? repot mak ayah korang kang!! kehkehhkeh.

eh pehal aku banyak ngumapat nihh? tapi perangai pakcik tu memang mintak di umpat pun. so dengan baek hati nye aku bgi free umpatan. aku pun tak de la baek sangat. cuma point kat sini, aku sedih dan sangat kesian tgk pakcik tu yang masih d tahap perasan muda walopun dh lanjut usia. patot nye time2 umo camtu, dy kat uma spent time dgn ank cucu dy ke. tgh beramal ke. bertobat ke. dan yg sewaktu dgn ny. *wahhh memang poyo la ayat... dah2 xbaek ngumpat2 orang. iskk tobat2 ! ape2 pun
sy doakan pakcik kembali ke pgkal jalan. mencari hidayah-Nya. AMIN....

No comments:

Post a Comment